2013年よりデザイナー村松祐輔と関口愛弓のデザイナーデュオによりブランドが発足。
“平凡な日常に少々のドラマチックを”をブランドコンセプトに、日常に溢れる題材を落とし込んだアイテム作りが特徴的。
ブランド名の「MURRAL」の由来は「MURAL = 壁画」から来ており、壁を彩る壁画のように飾られた状態でも ヒトを魅了する。
そんな洋服を私たちは作っていきたい。 ヒトの日常の中にある壁を彩っていきたい。という思いから名付けたものとなる。
In 2013, the brand was launched by designer duo Yusuke Muramatsu and Ayumi Sekiguchi.
Based on the brand concept of "a little dramatic in everyday life," it is characterized by clothes that incorporate everyday themes.
The origin of the brand name "MURRAL" comes from "mural", and even when it is decorated like a mural that decorates the wall, it fascinates his people.
We want to make such clothes. I want to color the walls in human daily life. It will be named from the thought.