FROM HAZY TO LUCID  2021 Spring Summer Flower Dress collection

Interview with Yusuke Muramatsu
(MURRAL / Designer)

今回のSpotコレクション “FROM HAZY TO LUCID”の由来は

FROM HAZY TO LUCID / 曖昧から明快へ
21SSコレクションのキーワードでもある” 時の繋がり “を発展させたコンセプトです。曖昧なものが徐々に明快になっていくようにまるで霧が晴れて光が差し込むような。そんな繋がりと情景をイメージしました。

What is the origin of this Spot collection “FROM HAZY TO LUCID”

FROM HAZY TO LUCID / From ambiguity to clarity This is a concept that develops the "connection of time" which is also the keyword of the 21SS collection. It's as if the fog is clear and the light is shining in, as if the vague things gradually became clearer. I imagined such a connection and a scene.

キービジュアルについて

キービジュアルには古くからブランドと交流のある高瀬真奈を起用しました。前々から彼女のもつパブリックイメージを覆すようなビジュアルを一緒に作れたらなと考えていて、このタイミングでお声がけさせて頂きました。同時にMURRALのレースアイテムへのパブリックイメージもシーンを変えていきたかった。意識したのは絵画のような陰影のコントラストがあるビジュアルです。

About key visuals

Mana Takase, who has been interacting with the brand for a long time, was appointed as the key visual. We've always wanted to create a visual that overturns her public image, so We made a voice at this time. At the same time, We wanted to change the scene with the public image of MURRAL's lace items. What I was conscious of was a visual with contrasting shadows like a painting.





MURRALのシンボルでもあるFramed flowerシリーズで構成されたエクスクルーシブアイテムに関して。

曖昧から明快への言葉を意識しグレージュからベージュへとカラーが移り変わるようにアイテムのカラーイメージを構築しました。ややくすみがかったニュートラルな色合いは21SSコレクションのカラーとのコントラストも意識しています。新しい季節の始まり。ニュートラルな色合いとのコントラストを楽しんでください。

Regarding exclusive items made up of the Framed flower series, which is also a symbol of MURRAL.

We built the color image of the item so that the color changes from greige to beige, conscious of the word from ambiguity to clarity. The slightly dull neutral hue is also conscious of the contrast with the colors of the 21SS collection. The beginning of a new season. Enjoy the contrast with neutral shades.

今回阪急梅田で開催されるPop-upに関して

関西圏でのPop-upは今回が初めてとなります。Pop-up限定のアイテムの他に21SSコレクションの商品がほぼフルラインナップで店頭に並びます。“時の繋がり”を意識した商品ラインナップでコレクションのムードを直接肌で感じられる場所になるのではと思います。

Regarding Pop-up to be opened at Hankyu Umeda this time.

This is the first pop-up in the Kansai area. In addition to Pop-up limited items, 21SS collection products are lined up in stores with almost a full lineup. We think that it will be a place where customers can directly feel the mood of the collection with a product lineup that is conscious of "connection of time".

“FROM HAZY TO LUCID”

4/7(Wed.) - 4/13(Tue.)
Hankyu Umeda 3F D-Lab Pop-up

4/10 (Sat.)
Online store - murral.jp

MURRAL x jurk  2021 Spring Summer Capsule collection
MURRAL x jurk  2021 Spring Summer Capsule collection
MURRAL x jurk  2021 Spring Summer Capsule collection
MURRAL x jurk  2021 Spring Summer Capsule collection
Framed flower dress (Beige)
  • 0
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  • 2
¥53,900
sold out
Framed flower blouse (Gray)
  • Free
Framed flower long skirt (Gray)
  • 1
  • 2
Embroidered leaves dress (Lavender)
  • 1
  • 2
Embroidered leaves dress (Black)
  • 1
  • 2
Embroidered leaves top (Black)
  • free
¥33,000
sold out
Embroidered leaves trousers (Black)
  • 1
  • 2
Embroidered leaves top (Lavender)
  • free
Embroidered leaves trousers (Lavender)
  • 1
  • 2